آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 931
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 941
بازدید ماه : 4916
بازدید سال : 10316
بازدید کلی : 150625

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
در 25 بهمن درس بزرگی نهفته است، این درس همان است که در انتخابات آینده هم سخت بدان نیازمندیم، هیچ هدفی در ایران به‌اندازه ایجاد، حفظ و تقویت یک شبکه همکار در ایران، برای آمریکا مهم نیست و مهم‌ترین کار ویژه این شبکه هم آن است که سر بزنگاه، حداکثر مقدار ناامنی را به کشور تزریق کند.
به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیل‌گر سیاسی در کانال تلگرامی‌اش درباره روز 25 بهمن سال 89 نوشت:

درس‌ها و تجاربی که باید از 25 بهمن سال 89 بگیریمامروز 25 بهمن است. بسیاری هنوز هم تصور می‌کنند حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی پس از انتخابات 22 خرداد 88 رخ‌داده است. این ادعا درواقع کاملاً نادرست است. موسوی و کروبی روز 25 بهمن 1389 قریب به دو سال پس از فتنه 88- محصور شدند آن‌هم نه به دلیل جنایاتی که در طول آن دو سال انجام دادند، بلکه به این دلیل که پس از پیروزی انقلاب فوریه مصر در 22 بهمن 89، تصمیم گرفتند مردم را در ایران به خیابان فرابخوانند و به‌زعم خود انقلاب‌های منطقه را به ایران سرایت بدهند. روز 24 بهمن 89، موسوی و کروبی بیانیه مشترکی صادر کردند که بعدها اطلاعات نشان داد حتی در حد عبارات و کلمات از بیرون کشور به آن‌ها املا شده بود.

در این مورد خاص، فردی در حد و اندازه مسیح علی‌نژاد، مرشد مهدی کروبی شده و برایش امریه صادر کرده بود؛ هدف پروژه 25 بهمن، چیزی از جنس همان استراتژی «پاسخ در تهران» بود که پیش‌تر در اینجا درباره آن نوشته‌ام.

آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها، نگران ازآنچه در منطقه می‌گذشت، به دنبال بهترین و سریع‌ترین راه برای تخلیه انرژی انقلاب‌های اسلامی در منطقه بودند و سر آخر راهی بهتر از «به هم ریختن ایران» به ذهنشان نرسید.

یکی از آن‌ها در همان مقطع گفته بود «تهران که به هم بریزد منطقه آرام خواهد شد». موسوی و کروبی هم پس از ماه‌ها هم‌دستی آشکار با آمریکا و اسراییل، نه انگیزه و نه توانی برای ایستادن در مقابل درخواست‌های جدید آن‌ها نداشتند.

25 بهمن روز مهمی است و درس بزرگی در آن نهفته است. این درس همان است که در انتخابات آینده هم سخت بدان نیازمندیم: هیچ هدفی در ایران به‌اندازه ایجاد، حفظ و تقویت یک شبکه همکار در ایران، برای آمریکا مهم نیست. مهم‌ترین کار ویژه این شبکه هم آن است که سر بزنگاه، حداکثر مقدار ناامنی را به کشور تزریق کند.

مصاحبه ماه گذشته هاشمی رفسنجانی با روزنامه آرمان را که در آن از احتمال سرایت ناامنی‌های منطقه به ایران سخن گفته بود، یک‌بار دیگر بخوانید.

 مطالب مرتبط


تعداد بازدید از این مطلب: 277
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود